Klanten en de Covid19-registratie

Weigering bij CORONA-REGISTRATIE

Eén van de verplichtingen voor een bedrijf is dat men
klanten vanuit de Coronapreventie registreert. U móet daar dus om vragen. Maar…
wil de klant het niet, dan is het geen weigeringsgrond.

Dat is ook aan de orde als een fake-naam wordt opgegeven
(Rutte, van Dissel en Engel; komen vrij veel voor). Weigeren kan overigens wel
als het maximale veilige aantal aanwezigen bereikt is – of bij max. 30
personen.

Toch zou u het registratie-probleem eenvoudig kunnen
oplossen door de klant zijn gegevens zelf op te laten schrijven en die
vervolgens in een enveloppe te bewaren met datum en aankomsttijd.

Maak het gemakkelijk met kaartjes waarop men kan
invullen naam, telefoonnummer en emailadres.

Als de GGD dat noodzakelijk vindt kun je alleen de
enveloppes binnen een gewenst tijdvak afgeven. De gegeven kun je na 10 dagen
vernietigen.

En 60% van de ‘Weigerklanten’ zijn in noodgevallen ook
nog terug te vinden aan de hand van bv. de pin-en card-betalingen. Natuurlijk
botst dat óók met de AVG- de privacy-wet. Nood
breekt Wet…

In dat geval is het ook nuttig voor de klant; het
kan echter geen kwaad dat je dan de GGD, in al die voorkomende gevallen, ook op
het hart drukt dat men ook extra met de privacy rekening houdt! Dat is mede de
reden dat klanten huiverig zijn voor registratie.

Een sekswerker die alléén werkt hoeft niet te registreren omdat de klant toch vooraf contact legt en dus bekend is.

Voor escort gaat ook een afspraak vooraf aan het contact; daar is een extra registratie ook niet zinvol.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *